ماهي دانلود

فروشگاه فايل، محصولات دانلودي، آموزش ...

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 36
  • بازدید دیروز : 81
  • بازدید کل : 1252193

اقليم شناسي تبريز


اقليم شناسي تبريز

23 صفحه

قابل ويرايش...word

-------------------------------------------

تبریز

تبريز شهري است كه نامش از ديرباز آشناي اهل سياحت و تجارت در اقصي نقاط جهان بوده و هست و در طول جاده ابريشم غرب را به شرق پيوند داد و دروازه مشرق زمين خوانده شد. تبريز مركز استان آذربايجان شرقي در 46 درجه و 25 دقيقه طول شرقي و 38 درجه و 2 دقيقه عرض شمالي از نصف النهار گرينويچ واقع شده است و در قلمرو مياني خطه آذربايجان قرار گرفته و جمعيت آن بيش از يك و نيم ميليون نفر ميباشد.

توسعه صنايع در اين خطه در سال 1970 ميلادي پايه گذاري گرديده و از آن پس در حال پيشرفت ميباشد در اين بخش مشاركتهاي عظيمي با كشورهاي ديگر مانند چك و اسلواكي ، روماني ، شوروي سابق و آلمان به انجام رسيده اند توليدات عمده صنعتي در اين منطقه عبارتند از : مواد غذايي ، مواد شيميايي ، كاني غيرفلزي ، فلزات اساسي ماشين آلات نساجي و فرش اين محصولات هم براي مصارف داخلي و هم براي صادرات بسيار مهم هستند. استان آذربايجان شرقي با اختصاص 38/5% از كل كارخانه هاي بزرگ صنعتي كشور و احراز رتبه چهارم در بين استانهاي كشور از مناطق مهم صنعتي كشور بشمار مي آيد. به ويژه با ايجاد و تمركز صنايع سنگين توليد ماشين آلات و تجهيزات تبريز را يكي از قطبهاي صنعتي كشور نموده است.

واحدهاي صنعتي استان كه بطور عمده در تبريز مستقر مي باشند در سه محور تبريز ـ ميانه ، تبريز ـ مرند و تبريز ـ مراغه مستقر شده اند و بدليل اينكه در سر راه جاده ايران ـ اروپا قرار دارند از اهميت مضاعفي برخوردارند.

صنايع سنگين با 13 واحد عظيم و حدود...

................

جهت دانلود متن كامل،لطفا آن را خريداري نماييد.


مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 1529

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "ماهي دانلود" می باشد.2021-2017 ©

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما