ماهي دانلود

فروشگاه فايل، محصولات دانلودي، آموزش ...

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 811
  • بازدید دیروز : 49
  • بازدید کل : 1250698

كالورت‌ها يا آبرو‌هاي زيرزميني


كالورت‌ها يا آبرو‌هاي زيرزميني

18 صفحه

قابل ويرايش...word

------------------------------------------------

چنانچه در مسير آبرو يا خط‌القعري و به جهت ايجاد راه‌ يا راه‌آهن از خاكريز استفاده شود، براي انتقال آب از يك سوي خاكريز به سمت ديگر آن، از سازه‌اي به نام كالورت استفاده مي‌شود كه در پايين‌ترين نقطه خط‌القعر ساخته مي‌گردد. اين نوع سازه‌ها اگرچه از نظر اجرايي ساده هستند، اما طرح هيدروليكي آنها تا حدودي پيچيده و تابعي از عوامل مختلف است كه به سادگي قابل تقسيم به جريان‌هاي تحت فشار يا آزاد نمي‌باشد، بلكه در برخي موارد تركيبي از اين دو حالت را دارا خواهد بود. از نقطه نظر هيدروليكي، آنچه اهميت دارد، اين است كه آيا كالورت جريان را به صورت پر از خود عبور مي دهد يا نيمه‌ پر. به عنوان مثال حتي اگر عمق پاياب در خروجي كالورت كمتر از ارتفاع آن باشد و يا اصطلاحاً كالورت غيرمستغرق باشد، بسته به اين كه ارتفاع آب در بالادست و نيز ميزان افت انرژي چگونه باشد، ممكن است هر دو حالت پر يا نيمه پر اتفاق افتد.

به عبارت ديگر، عوامل مختلفي نظير قطر (يا ابعاد مقطع)، طول و زبري كالورت، ارتفاع آب در بالادست و پايين دست و نيز شيب كالورت در چگونگي جريان در داخل آن موثر مي‌باشد. اگر ورودي كالورت به گونه مناسب انتخاب گردد، يكي از مهمترين پارامترهاي تعيين كننده طول آن خواهد بود و به همين جهت گاه از نظر هيدروليكي كالورت را طولاني خوانند. آنگاه كه جريان را به صورت پر از خود عبور دهد و گاه آن را...

..................

جهت دريافت متن كامل،لطفا آن را خريداري نماييد.


مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 1375

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "ماهي دانلود" می باشد.2021-2017 ©

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما