ماهي دانلود

فروشگاه فايل، محصولات دانلودي، آموزش ...

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 8
  • بازدید دیروز : 9
  • بازدید کل : 1251683

اصول فني ساختمان


اصول فني ساختمان

68 صفحه

قابل ويرايش...word

-------------------------------------------------------

مقدمه:

ساختمان هاي اسکلت فلزي: در اين نوع ساختمان ها براي ساختن ستون ها و پل ها از پروفيل هاي فولادي استفاده مي شود. در کشور ما معمولا ستون ها را از تير آهن هاي I دوبل يا بال پهن هاي تکي استفاده مي نمايند، و همچنين براي اتصالات از نبشي و تسمه و براي زير ستون ها از صفحه فولادي استفاده مي شود، و معمولا دو قطعه را به وسيله جوش به همديگر متصل مي نمايند. سقف اين نوع ساختمان ها ممکن است تيرآهن و طاق ضربي باشد، و يا از انواع سقف هاي ديگر از قبيل تيرچه بلوک و غيره استفاده گردد.

براي پارتيشن بندي مي توان از انواع آجر و يا قطعات گچي و يا چوب و يا سفال هاي تيغه اي استفاده کرد.

انواع پروفيل هاي فولادي در ساختمان

مقاطع فولادهاي ساختماني معمولا با يک حرف که بیانگر مقطع و دو عدد (برای نبشی سه عدد) است، مشخص می شوند. عدد اول عمق مقطع بر حسب اینچ یا میلیمتر و عدد دوم وزن مقطع در واحد طول بر حسب پوند در هر فوت یا کیلوگرم در هر متر است. برای مثال مقطع W14×87 مقطعی بال پهن با عمق 14 اینچ و وزن 87 پوند در هر فوت است. مقطع L8×8×½ نیز نبشی با دو ساق مساوی با طول 8 اینچ و ضخامت ½ اینچ است که آن را به صورت L×8×½ نیز مشخص می کنند.

I ویا NP نوشته می شود و بال پهن باکه ارتفاع و بال مساوی می باشد در ساختمان به کار می رود. نوع اول نسبت به نوع دوم در ساختمان استفاده بسیار بیشتری دارد. تیرآهن نوع اول معمولی به ارتفاع 80 تا 600 میلیمتر عرضه می شود و مورد استفاده آن در ستون ها، خرپا ها،...

..................

جهت دريافت متن كامل،لطفا آن را خريداري نماييد.


مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 1526

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "ماهي دانلود" می باشد.2021-2017 ©

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما