ماهي دانلود

فروشگاه فايل، محصولات دانلودي، آموزش ...

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1
  • بازدید دیروز : 49
  • بازدید کل : 1249888

طبيعت روشهاي آماري


طبيعت روشهاي آماري

20 صفحه

قابل ويرايش...word

--------------------------------------------------------

طبيعت روشهاي آماري

در ذهن عمومي روشهاي آماري عبارت از جداولي است كه با اعداد سروكار دارند.بدين ترتيب روشهايي كه در جمع آوري و تجزيه و تحليل اعداد تجاري يا مبادلات دولتي بكار ميرود مربوط به رشته آمار ميشود.در هرحال اين تعريف كلي چندان مفيد بنظر نميرسد.از اين جهت لازم است قبل از اينكه روشهاي مذكور را بتوان بدرستي روشهاي آماري ناميد.طبيعت اعداد و علل مطالعه آنها را مشخص ومحدود نمود.
روشهاي آماري با اعدادي سروكار دارند كه با اندازه گيري يا شمارش مشاهدات از منبعي بدست آمده اند. بعنوان مثال،بمنظورمطالعه مخارج خدمات پزشكي يك شهر ميتوان درصد محدودي ازساكنين شهررا انتخاب كرد و درمورد مخارج پزشكيشان سؤالاتي نمود.و يا در بررسي نظرات مردم دربارة يك موضوع عمومي كه قراراست در كنگره مورد بحث قرارگيرد،تعدادي از رأي دهندگان در سراسر مملكت انتخاب خواهند شد و سؤالاتي دربارة موضوع مذكور عنوان مي شود.
به منظور تجزيه و تحليل جامعه مورد مطالعه،نمونه اي را مناسب با هدف به نحوي كه اخيرا ذكرگرديد آماردانان انتخاب مي نمايند. بدين معنا كه نتايج نمونهاي انتخاب شده را جهت تمام شهر تعميم داده مي شود.بطور مشابه ، هدف از سؤال كردن از درصد محدودي از رأي دهندگان دربارة يك موضوع عمومي عبارت است از تعيين تقريبي نظرات تمام رأي دهندگان دربارة آن موضوع است.
مجموعه مشاهداتي كه بمنظور بدست آوردن اطلاعاتي از يك منبع مشاهدات انتخاب مي شود «نمونه» نامند و آن منبع مشاهدات را «جامعه» گويند.با توجه به توضيحات داده شده...

....................

جهت دريافت متن كامل،لطفا آن را خريداري نماييد.


مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 1769

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "ماهي دانلود" می باشد.2021-2017 ©

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما