ماهي دانلود

فروشگاه فايل، محصولات دانلودي، آموزش ...

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 77
  • بازدید دیروز : 81
  • بازدید کل : 1252234

آموزش ميكرو كنترلر 8051


آموزش ميكرو كنترلر 8051

64 صفحه

قابل ويرايش...word

-----------------------------------------------------------

آموزش ميكرو كنترلر 8051

قبل از همه چيز چرا 8051 ؟

ميكرولنترلر 8051 پايه و اساسي است براي يادگيري ديگر ميكروكنترلر ها دستورات اسمبلي اين ميكرو نسبت به AVR خيلي كمتر هست و داراي امكانات كمتري نسبت به ديگر ميكرو ها است به همين دليل يادگيري و فهم آن خيلي راحت و آسان مي باشد كه براي شروع ابتدا بايد مفاهيم منطق و ديجيتال را خوب فهميده باشيد و بعد از آن بايد سخت افرار 8051 و RAM و ROM داخلي آن را درك كرده باشيد تا بتوانيد يك برنامه كاربردي بنويسيد تا يك پروسه را كنترل كند. خيلي ها براي يادگيري ميگن كه ما كه مي خواهيم برنامه نويسي ميكرو را ياد بگيرم پس بهتر بالاترين ميكرو يعني AVR يا PIC ياد بگيريم در صورتي كه به نظر من كاملا اشتاه بوده و كار غلطي است كه اگه بخواهيد تا آخر ادامه دهيد كاري طاقت فرسا خواهد بود. مثل اين خواهد بود كه سقف طبقه اول يك ساختمان را درست نكرده باشيم و بخواهيم طبقه دوم را درست كنيم. در اين وبلاگ من تا بتوانم به زبان ساده و روان مطالب را بيان خواهم كرد كه البته اگه يكم علاقه و پشتكار داشته باشد مطمئن باشيد به ميكرو مسلط خواهيد شد و مي توانيد آن را به راحتي برنامه ريزي كنيد. قيمت اين ميكرو خيلي ارزان مي باشد در حدود 1000 تومان و حافظه ROM آن قابل پاك كردن و استفاده مجدد مي باشد پس شما به راحتي مي توانيد در خانه يا محل كار براي راحتي خود و افراد خانواده چيزهايي با آن بسازيد كه آدم باورش نشه كه اينو خودش ساخته و طراحي كرده.

 

 

تشريح پايه هاي 8051 و RAM و ROM داخلي آن

8051 داراي 4 پورت ورودي يا خروجي مي باشد يعني اينكه هر كدام از اين پورت ها را مي توان در يك لحظه به عنوان ورودي استفاده كرد و همان پورت را دوباره در يك لحظه ديگر به عنوان خروجي از آن استفاده كرد. منظور از پورت چيست؟ پورت در ميكرو يعني 8 عدد پين يا 8 خط ديتا يا ذر اصطلاح 8بيتي، كه 8051 داراي 4 پورت 8 بتي يعني 32 پايه مي باشد.

ميكرو كنترلر AT89C51 داراي 128 بايت RAM و 4KB حافظه برنامه ROM مي باشد. و AT89C52 داراي 256 بايت RAM و 8KB حافظه برنامه ROM مي باشد. و AT89C55 داراي 256 بايت RAM و 20KB حافظه برنامه ROM مي باشد. كه بستگي به حجم برنامه ما دارد كه از كدام ميكرو استفاده كنيم.

كاربرد RAM چست؟ اصلا به چه دردي مي خوره؟

RAM يعني random access memory حافظه با دستيابي تصادفي. از اين حافظه براي ذخيره اطلاعات موقت استفاده مي شود يعني اينكه تا زماني كه تغذيه ميكرو وصل باشد اين اطلاعات از بين نمي روند و با قطع كردن تغذيه اين اطلاعات از بين مي روند. ما در ميكرو 8 ثبات 8 بتي براي ذخيره كردن داده ها داريم در بعضي از مواقع پيش مي آيد كه اين 8 ثبات در كل برنامه استفاده شوند و ما به يك ثبات 8 بيتي براي ذخيره سازي داده ها داريم مثلا يك شمارنده طراحي كرديم و همه ثبات ها هم استفاده شده و ما مثلا به دو ثبات احتياج داريم كه مي توانيم از هر كدام از خانه هاي RAM استفاده كنيم. منظور از اطلاعات همان داده هاي 8 بيتي مي باشند يعني همون 0 يا 1 ها كه به 8 تا از آنها يك بايت يا يك داده 8 بيتي مي گويند.

حال به تقسيم بندي RAM توجه كنيد. براي برنامه نويسي خيلي مهم است كه ما....

..........................

جهت دريافت متن كامل،لطفا آن را خريداري نماييد.


مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 1802

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "ماهي دانلود" می باشد.2021-2017 ©

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما