ماهي دانلود

فروشگاه فايل، محصولات دانلودي، آموزش ...

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 57
  • بازدید دیروز : 141
  • بازدید کل : 1252469

فرسايش خاك در جنگل


فرسايش خاك در جنگل

23 صفحه

قابل ويرايش...word

------------------------------------------------------

فرسایش خاک در جنگل‌های شمال ایران، رکوردی در جهان

دبیر شبکه‌های زیست‌محیطی منطقه شمال ایران گفت میزان فرسایش خاک در جنگل‌هایشمال، سالانه 15 تا 25 تن در هکتار برآورد شده که رکوردی در جهان به شمارمی‌رود.

به گفته مقامات محیط زیست ایران، بیش از یک‌صد میلیون هکتار از زمین‌هایایران تحت تأثیر بیابان‌زایی است که از این مساحت هفتاد و پنج میلیون هکتار، تحتفرسایش آبی، بیست میلیون هکتار تحت فرسایش بادی و پنج میلیون هکتار تحت تأثیر سایرعوامل شیمیایی و فیزیکی بیابان‌زایی، شوری‌زایی و دیگر ویرانی‌هاست.

حسناحمدپور، دبیر شبکه‌های زیست‌محیطی منطقه شمال ایران به خبرگزاری دانشجویان، ایسنا،گفت محیط زیست در شمال ایران در آستانه خطری فاجعه‌آمیز قرار دارد و زیان‌هایاقتصادی و زیست‌محیطی بی‌توجهی به این وضعیت و قطع و فروش درختان، هزاران میلیاردریال است.

فرسایش و حفاظت خاک ها

فرایند جدا شدن ذرات تشکیل دهنده ی خاک از یکدیگر، ازدست رفتن انها را توسط جریان اب (رواناب)یا وزش باد را فرسایش گویند.میزان فرسایشخاک در سطح جهانی حدود ۱۰و تن در هکتار است و در ایران بالغ بر ۲۵ تن در هکتار درسال می باشد.

تخریب مخصوص عبارت است از مقدار مواد برداشت شده در واحد سطح (هکتار)در سال برای محاسبه خاک از بین رفته و شدت فرسایش مورد استفاده قرار میگیرد.در کنترل فرسایش ابی در اراضی شسب دار شخم باید بطور کنتوری یعنی عمود به جهتشیب زمین انجام شود . بطور کلی هر چه قدر نفوذ پذیری خاک بیشتر باشد قسمت بیشتری ازاب باران در خاک نفوذ پیدا می کند در نتیجه میزان هرزروی اب سطحی و فرسایش نیز کمتراست.

در فرسایش خاک به همراه شستشو و جابجایی ذرات خاک سطحی ،عناصر غذایی نیزجابجا شده و از دسترس ریشه […]

جلسه کمیته تخصصی فرسایش خاک در ژئوتکنیک (Geotechnics of Soil Erosion,TC33) در تاریخ 31 اکتبر سال جاری (2006) در شهر آمستردام هلند برگزار شد.

این کمیته تخصصی که در سال 1997 تشکیل شده است علاوه بر فعالیتهای جاری خود تاکنون اقدام به برگزاری 3 همایش بین‌المللی نموده‌است و دارای 30 عضو از 25 کشور جهان است.

در جلسه اخیر این کمیته 18 نفر شرکت کرده بودند که 12 نفر از آنها از اعضای این کمیته و 6 نفر دیگر مهمان (همراه) بودند. عضو ایرانی این کمیته...

......................

جهت دريافت متن كامل،لطفا آن را خريداري نماييد.


مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 1938

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "ماهي دانلود" می باشد.2021-2017 ©

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما