ماهي دانلود

فروشگاه فايل، محصولات دانلودي، آموزش ...

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 34
  • بازدید دیروز : 45
  • بازدید کل : 1251840

بنزين


بنزين

46 صفحه

قابل ويرايش...word

---------------------------------------------------------------

مقدمه

بنزين برشي از نفت است كه براي سوخت موتورهاي مختلف مورد استفاده قرار مي گيرد . اين سئخت مخلوطي است از گروههاي مختلف هيدروكربني كه در مولكولشان بين 4 تا 12 كربن دارند . نقطه هاي جوش آنها بين 30 تا 120 درجه سانتي گراد است .

دو نوع سوخت مونور در بازار عرضه مي شود : 1 – بنزين معمولي 2 – بنزين سوپر ، كه تفاوتشان در عدد اكتان (درجه آرام سوزي ) است . اين دسته بندي بنزين اتومبيل بر مبناي عدد اكتان در حقيقت بر پايه مرغوبي بنزين است . زيرا هر چه عدد اكتان بنزين بالاتر باشد ، مرغوبتر است .

از دهه 1920 به بعد براي بالا بردن درجه اكتان از تركيبات سرب دار مانند تترااتيل سرب ( TEL ) استفاده مي شود . به علت سمي بودن اين ماده و جلوگيري از آلودگي محيط زيست ، اغلب كشورهاي صنعتي به تدريج استفاده از اين ماده ممنوع شده است . به جاي آن از بنزين بدون سرب استفاده مي شود . در ايران پالايشگاه اراك ، اولين پالايشگاهي است كه بنزين بدون سرب توليد مي كند . بررسي مشخصات بنزينها معمولا از نظر كاربردشان در موتور مورد توجه قرار مي گيرد . در زير اين گونه مشخصات ارائه گرديده است .

الف چگالي نسبي

چگالي نسبي نمي تواند به تنهائي كيفيت يك بنزين را مشخص كند . چگالي نسبي بنزين معمولي 76/0 و در بنزين سوپر 77/0 مي باشد .

ب تقطير

منحني تقطير ASTM انعكاسي از تركيب بنزين است و اطلاعاتي درباره سهولت راه اندازي موتور در سرما ، رقيق شدن روغن و امكان فرسايش پوشش ها مي دهد .

چنانچه دماي 10% تقطير بين C 60-50 باشد ، مقدار حداقلي از برشهاي سبك وجود دارد كه تبخيرشان براي راه اندازي موتور در سرما كفايت مي كند . اگر نقطه 50% بين C 110-90 باشد ، فراريت قسمت مياني بنزين مناسب است و تبخير سوخت به خوبي صورت مي گيرد ، در نتيجه امكان استفاده از حداكثر قدرت موتور ميسر مي شود . براي قسمت انتهايي بنزين نقطه 95% كمتر از c 205 در نظر گرفته شده است . در قسمت انتهايي ، هيدروكربن هاي سنگين قرار دارند كه از نظر ارزش گرمائي مفيدند ولي فراريت اندكشان موجب بعضي اشكالات مي شود از قبيل تبخير نامناسب بنزين و توليد رسوب در نتيجه احتراق ناقص ، شستشوي پوششها و رقيق كردن روغن . اين اشكالات بلافاصله پس از راه اندازي موتور به وجود مي آيد . همچنين تا زماني كه موتور به دماي عاديش نرسيده و جريان سوخت حاوي قطرات مايع است ، توزيع تترااتيل سرب در سيلندرها مناسب است زيرا دماي جوش اين ماده C 200 است و ديرتر تبخير مي شود و در قطرات تبخير نشده غلضتش افزايش مي يابد و در مواقع خروج ، رسوبهايي بر روي سوپاپ ها به جا مي گذارد .

با توجه به گستره تقطير بنزين ، مشخص مي شود كه...

..........................

جهت دريافت متن كامل،لطفا آن را خريداري نماييد.


مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 1737

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "ماهي دانلود" می باشد.2021-2017 ©

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما