ماهي دانلود

فروشگاه فايل، محصولات دانلودي، آموزش ...

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 96
  • بازدید دیروز : 141
  • بازدید کل : 1252508

تقسيمات اقليمي ايران


تقسيمات اقليمي ايران

10 صفحه

قابل ويرايش...word

-------------------------------------------------------------

تقسيمات اقليمي در ايران

اصولاً در بسياري از مناطق جهان، اقليم به وسيله ي عرض جغرافيايي و ارتفاع از سطح دريا مشخص مي شود. ايران با قرار رگرفتن بين 25 و 40 درجه عرض جغرافيايي شمالي، در منطقه ي گرم قرار دارد و از نظر ارتفاع نيز، فلات مرتفعي است كه مجموع سطوحي از آن كه ارتفاعشان از سطح دريا كمتر زا 475 متر است. درصد بسيار كمي از سطح كگل شكشور ار تشكي لمي دهندم

با وجوئد اينكه ايران داراي دو حوزه ي بزرگ آب (درياي خزر و خليج فارس) است به دليل وجود رشته كوه هاي البرز و زاگرس و نحوه ي قرارگيري آن ها، اثرات اين دو حوزه محدود به نواحي بسيار نزديك به آنهاست و اين حوزه ها، به ندرت اثري در تعديل درجه حرارت هواي قسمت هاي داخلي دارند.

دانشمندان ايراني، تقسيمات اقليمي ايران را بر اساس روش كوپن انجام داده اند. البته به ديلي موقعيت ايستثنايي كشور و كمبود اطلاعات لازم درباره ي شرايط آب و هوايي ايران استخراج اين تقسيمات براي ايران در بعضي موارد با واقعيت متفاوت است. ولي همان طور كه مهندس عدل در بررسي مطالعات كوپن مي نويسد : «منظور از تعيين تقسيمات اقليمي، كشور ، همان اصول كوپن است كه ناگزير بايد از آن پيروي كرد. البته بايد تغيراتي در آن صورت گيرد تا نتيجه ي مورد نظر حاصل شود و مناطقي با آب و هواي مشابه، تحت فرمول معيني قرار گيرند و معرفي شوند.

بنابراين، تقسيمات چهارگانه اي اقليم ايران را كه توسط دكتر حسن گنجي پيشنهاد شده مي.توان مورد استفده قرار داد. وي تقسيم بندي كوپن را با كمي تغيير و با توچه به عوارض جغرافيايي كشور به شحر زير پذيرفته است:

1)اقليم معتدل و مرطوب (سواحل جنوبي درياي خزر)

2)اقليم سرد (كوهستان هاي غربي)

3)اقليم گرم و خشك (فلات مركزي)

4)اقليم گرم و مرطوب (سواحل جنوبي)

شكل 4-3 حدود تقسيمات چهارگانه ي فوق در ايران را نشان مي دهد. البته ذكر اين نكته لازم است كه...

..................

جهت دريافت متن كامل،لطفا آن را خريداري نماييد.


مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 1644

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "ماهي دانلود" می باشد.2021-2017 ©

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما