ماهي دانلود

فروشگاه فايل، محصولات دانلودي، آموزش ...

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 89
  • بازدید دیروز : 45
  • بازدید کل : 1251895

استان خراسان


استان خراسان

63 صفحه

قابل ويرايش...word

-----------------------------------------------

استان خراسان با مساحت 313335 كيلومتر مربع وسيعترين استان كشور بوده و در قسمت شرق و شمال شرق كشور قرار گرفته است.

خراسان مجموعه اي است از عوارض جغرافيائي مركب از فلاتها و جلگه ها و كوهستان ها كه در شمالشرق ايران قرار گرفته است و رودهاي چندي در كوهستانهاي شمالي آن، دره هاي حاصلخيزي بوجود آورده كه مركز تجمع انساني و حيات نباتي است و شهرهاي آباد خراسان را در بر گرفته است. مهمترين كوههاي خراسان عبارتند از كوههاي هزار مسجد، الله اكبر، آلاداغ و بينالود كه ارتفاع آن به 3500 متر مي رسد.

مهمترين رودخانه هاي استان خراسان عبارتند از اترك، گرگان، هريود و قره سو كه به جز رود اترك جريان بقيه رودها به علت اينكه بيشتر آب آنها به مصرف كشاورزي مي رسد ثابت نيست، آب و هواي كوهستاني خراسان كاملاً براي و اختلاف درجه گرماي روز و شب تابستان و زمستان بسيار زياد است. در نواحي دره اي، بهار از اواخر فروردين ماه شروع و تا آخر ارديبهشت طول مي كشد، تابستان گرم و خشك از خرداد تا شهريور ادامه مي يابد. بهترين موقع سال شهريور ماه است كه درجه حرارت پائين آمده و تا اواخر آبان هوا مطبوع صاف و شب ها خنك است. زمستان از آذرماه با ريزش باران و برف شروع مي شود و زمستان نواحي كوهستاني سخت است.

بجنورد از شهرهاي استان خراسان بوده و با مساحت 5/24 كيلومتر مربع و عرض جغرافيايي 37 درجه و 28 دقيقه شمالي و طول جغرافيايي 57 درجه و 19 دقيقه شرقي در قسمت شمالغربي استان قرار گرفته است. ارتفاع متوسط بجنورد از سطح دريا برابر 1010 متر است و بخشي از آن كه به دست سفلاي گرگان منتهي مي شود، ارتفاع كمي دارد.

در شمالي ترين منطقه بجنورد، دره هاي شانديز و كوكوك قلعه وجود دارد، كه آب آنها از مرز ايران خارج شده و در داخل خاك شوروي به اترك ملحق مي شود. در جنوب منطقه بجنورد، دره رباط عشق وجود دارد كه آبهاي آن از آستانه در بند سرازير شده و در منطقه اسفراين به قره سو ملحق مي شود. در جهت شمال غربي – جنوب شرقي، دشت باريكي بطول 120 كيلومتر و به عرض چند كيلومتر، از آستانه رضاآباد تنا گلوگاه قازان قلعه، امتداد دارد كه آن را دوره وسطاي اترك گويند.

شهرستان بجنورد از شمكال به خاك شوروي از شمالشرقي تا جنوب غربي به قوچان و اسفراين وبزوار و از شمالغربي تا جنوبغربي به استان مازندران و استان سمنان محدود شده است. طبق آخرين تقسيمان كشوري شهرستان بجنورد شامل چهار بخش مركزي، جاجرم، مانه و سملقانئ و جرگلان مي باشد.

شهرستان بجنورد از چهار شهر بنام هاي بجنورد، جاجرم و گزنه و آشخانه تشكيل شده است كه مركز آن بجنورد مي باشد. تعداد دهستانهاي منطقه بجنورد به 14 واحد مي رسد.

مساحت شهرستان بجنورد 17245 كيلومتر مربع است

سوابق طرح هاي توسعه شهر بجنورد

1-طرح هادي بجنورد

اولين طرح كلي براي توسعه شهر بجنورد طرح هادي آن بود كه بوسيله وزارت كشور تهيه شده است. اين طرح خط مشي هاي كلي توسعه شهر و كاربري اراضي شهري، و مشخصات شبكه ها و معابر شهري را مورد مطالعه قرار داده بود و اطلاعات مورد نياز برروي نقشه هاي مربوطه منعكس شده بود. اين طرح...

......................

جهت دريافت متن كامل،لطفا آن را خريداري نماييد.

 


مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 1530

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "ماهي دانلود" می باشد.2021-2017 ©

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما