ماهي دانلود

فروشگاه فايل، محصولات دانلودي، آموزش ...

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 105
  • بازدید دیروز : 114
  • بازدید کل : 1252376

خوزستان


خوزستان

14 صفحه

قابل ويرايش...word

---------------------------------------------------

سرزميني كه امروز آن را خوزستان مي خوانيم در طي ادوار مختلف به نامهاي گوناگون ناميده شده است خوزستان امروزي ما كه منطقه اي كوچك و واقع در جنوب غربي كشور ماست در روزگاران پيشين جزئي از سرزمین وسيع و دولت مستقلي به نام عيلام بوده كه سوابق آن به موجب حفرياتي كه در نواحي مختلف آن به وجود آمده است.

و بر حسب تحقيقات ديولافوا و مورگان به هشت هزار سال قبل از ميلاد مي رسد . اين دولت مستقل ، تمام خوزستان امروزي ، قسمتي از كوه گيلويه ، قسمت اعظم خاك بختياري و كلية منطقة لرستان (اعم از پيشكوه و پشتكوه) را تا حوالي كرمانشاهان شامل مي شده و حدود آن از شرق مملكت پارس از شمال دولت مد ، از مغرب رودخانة دجله و يا شط العرب و يا به عبارت ديگر بر حسب ازمنة مختلف ، خاك دولتهاي آشور تا كلده ، سومر، اكد واز جنوب ، خليج فارس بوده است. و مملكت مذكور از ايالاتي چند تركيب مي شده كه هر چند زمان يكي از آنها چون قدرتي كسب مي كرده بر ديگر نواحي دست مي يافته است و ايالات انشان ، شوشن (شوش امروزي) و اوژ از آن جمله اند . در آن زمان كه بر سرزمين مورد بحث ما دولت مستقلي حكمفرماني داشته است ، در زبان بوميان قسمتي از آن را حالتامي به معني مملكت حالتام ها مي ناميده اند و اين كلمه در متون عيلامي كتيبه هاي هخامنشي و همچنين كتيبه هاي بومي عيلام مكرر ديده مي شود . ژول اپ پر كه جزء نخستين كساني است كه به خواندن خطوط عيلامي موفق شده اند ، اين كلمه را هالپيرتي و به معني سرزمين...

.....................

جهت دريافت متن كامل،لطفا آن را خريداري نماييد.


مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 1532

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "ماهي دانلود" می باشد.2021-2017 ©

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما