ماهي دانلود

فروشگاه فايل، محصولات دانلودي، آموزش ...

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 61
  • بازدید دیروز : 140
  • بازدید کل : 1252613

سازه هاي بنايي


سازه هاي بنايي

15 صفحه

قابل ويرايش...word

-----------------------------------------------------

چکيده:
با انجام آزمايشاتي روي 8 ديوار بنايي داراي ستون کمکي مسلح شده با فيبر پليمر شيشه اي مسلح«GFRP »، ظرفيت برشي لرزه اي سازه ديوار بنايي آجري با جزئيات مورد بررسي قرار گرفت. اولاً، ضريب اندرکنش ستون کمکي ψ، ضريب اصلاح شده ، ضريب آماري β و ضريب شرکت پذيري موثر ζ محاسبه شده اند، سپس، براساس مدل شکست ديوار بنايي آجري و مدل خرپايي FRP ، فرمول ظرفيت برشي لرزه اي ديوار بنايي آجري با ستون کمکي مسلح شده با FRP برقرار شده است. که تشابه زيبايي با نتايج آزمايشگاهي بدست آمده از تست دارد. در نهايت فرمول طراحي ساده شده ظرفيت برشي لرزه اي در ديوار بنايي آجري مسلح شده با FRP در اين مقاله پيشنهاد شده است. فرمول طراحي براي تحقيقات اضافي يا براي مراجع طراحي در سازه هاي بنايي آجري مي تواند استفاده شود.
1 – معرفي:
استفاده از تکنولوژيهاي مواد جديد در مرمت و مسلح کردن سازه هاي بنايي از نظر تکنيکي و اقتصادي بسيار جالب است. امروزه FRP شانسي جديد را براي آرزوي مرمت، با پيشرفتي قابل ملاحظه در تقويت سازه هاي بنايي غير مسلح ارائه مي دهد. اشوگلر اولين نفر در پيشنهاد و بررسي از فيبر پليمر کربن مورق مسلح شده«CFRP » به عنوان ابزار تقويت سازه بنايي و ارائه يک مدل آناليزي براي رفتار درون صفحه اي ديوار مسلح شده با CFRP در قاب تئوري ناحيه استرس بود. کار سعادت منش، احساني و ديگران، بروي تحقيقات آزمايشگاهي روي نمونه هاي بنايي غير مسلح شده تقويت شده با عضو شيشه اي چسبنده با اپوکسي، متمرکز شد. کلش روي سيستم مسلح شده خارجي اي شامل فيبر کربن براي ديوار هاي بنايي تست کرد. نمونه ها مي توانند مانع، بارهاي جانبي اي که برابر با نيروهاي اينرسي توليد شده از شتاب 0.3g مي باشد، شوند ترايتافيلو رفتار مکانيکي، ديوارهاي بنايي غير مسلح تقويت شده با ورق هاي FRP چسبانده شده از خارج ( يا تسمه ها) با استفاده از مدلسازي ساده و بدست آوردن ظرفيت برشي سازه بنايي تقويت شده با ورق هاي FRP را بررسي کرد. والوزي يک سري تستهاي فشرده روي پنل هاي بنايي تقويت شده با ورق هاي FRP انجام داد. در اين تست 2 شکل مسلح کردن کشف شد: تسمه هاي ترتيب شبکه اي يا کاربرد تسمه هاي قطري عمود بر قطر بار گذاري شده.سيچي و ديگران، مدلي براي سازه هاي بنايي مسلح شده با CFRP به وسيله ي روشهاي مخلوط کني پيشنهاد کرد. استرادفورد و ديگران اثر مد مسلح واثر دادن تساويهاي طراحي ظرفيت برشي ديوار مسلح شده با FRP را بررسي کرد. با وجود تحقيقات زياد گذشته، فرمولي که براي محاسبه ي ظرفيت عمل نيروي برشي ديوار مسلح شده با FRP ايجاد شده بود در بيان شکلها و فاکتورها در نظر گرفته شده که در زير ارائه شده، کمبود دارد:
a) فرمولها ( فرمولهاي مود قطري) فقط مناسب ديوارهاي بنايي مسلح شده با ورق هاي قطري است که براي ديوارهاي بنايي مسلح با ورق هاي افقي يا هر دو ورقهاي قطري و افقي بي نياز است.
b) از زمانيکه فرمولهاي مود قطري در نظر گرفته شده است ، اثر مولفه ي عمودي نيروهاي ايجاد شده توسط ورق هاي قطري، روي ظرفيت برشي ناميده گرفته شده است.
c) تمام فرمولهايي که ايجاد شده است بر اساس ديوارهاي بنايي مسلح شده با FRP با مقاطع مستطيلي همانطور براي ديوار بنايي مسلح شده با ستون کمکي است، هيچ محاسبات مربوطي ارائه نشده است.
به منظور رفع کمبودهاي فرمولهاي کنوني 8 قسمت از ديوارهاي آجري بنايي با ستون هاي کمي تقويت شده توسط GFRP و يک قسمت براي ديوار...

...................

جهت دريافت متن كامل،لطفا آن را خريداري نماييد.


مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 1549

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "ماهي دانلود" می باشد.2021-2017 ©

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما