ماهي دانلود

فروشگاه فايل، محصولات دانلودي، آموزش ...

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 30
  • بازدید دیروز : 13
  • بازدید کل : 1249868

جوشكاري


جوشكاري

52 صفحه

قابل ويرايش...word

------------------------------------------------------------

مقدمه :

 در دنیای امروز صنعت جوشکاری از نظر وسعت کار و تنوع بالاترین مرتبه را در علم اتصال و بریدن و جداسازی قطعات فلزی و سایر مواد صنعتی داراست و طراحان و مهندسان خطوط تولید مصنوعات فلزی با بهره گیری از فرایند های مختلف و متنوع جوشکاری به بالاترین سرعت و کیفیت دست یافته اند در عین حال وزن سبک مصنوعات و صرف هزینه هرچه کمتر از دیگر دستاوردهای آنان بوده است .

تاریخچه: جوشکاری کوره ای یا آهنگری و جوشکاری با شعله نخستین روشهای شناخته شده جوشکاری به شمار می رود مصریها ویونانیها برای جوشکاری و لحیم کاری فلزات قیمتی یا زود ذوب از نوعی مشعل ابتدایی استفاده می کردند که در آنها الکل یا مایع مشابه به عنوان سوخت بکار می رفته است . از قرن نوزدهم که کار اختراعات و اکتشافات رونق گرفت نوآوری و خلاقیت در میدان تکنولوزی جوشکاری نیز ظهور کرد و روشهای مختلف جوشکاری یکی پس از دیگری ابداع شد . جوشکاری با قوس الکتریکی و استفاده از خاصیت حرارتی جریان برق در امر اتصالات فلزی با وجود اینکه چندین دهه قبل شناخته شده بود کاربردی نداشت . سرانجام مردی روسی بنام برنادوسBernadosاین پدیده را کشف کرد و در سال 1887 توانست جوشکاری با قوس الکتریکی و الکترود زغالی را اختراع کند . در سال 1891 یک آمریکایی بنام کوفین coffinتوانست بجای الکترود زغالی از الکترود فلزی استفاده کند و این روش را بنام خود به ثبت برساند . در زمان حاضر جوشکاری قوس دستی (SMAW) یکی از متداولترین روشهای جوشکاری است که به طور گسترده وچشمگیر در صنایع فلزی ایران کاربرد دارد و بعنوان پدیده ای ارزشمند در امر تولید و تعمیر در کارخانه ها و کارگاههای مختلف صنعتی ایفای نقش می نماید . بدلیل وابستگی این فن به علوم وفنون و... 

......................

جهت دريافت متن كامل،لطفا آن را خريداري نماييد.


مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 1720

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "ماهي دانلود" می باشد.2021-2017 ©

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما