ماهي دانلود

فروشگاه فايل، محصولات دانلودي، آموزش ...

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 12
  • بازدید دیروز : 13
  • بازدید کل : 1249850

بودجه بندي در پرستاري


بودجه بندي در پرستاري

32 صفحه

قابل ويرايش...word

----------------------------------------------------------

مدير دفتر پرستاري وزارت بهداشت گفت: هنوز دفتر پرستاري وزارت بهداشت رديف بودجه و جايگاه سازماني تعريف شده ندارد.
به گزارش فارس، اعظم گيوري امروز در جمع خبرنگاران در محل وزارت بهداشت، افزود: دفتر پرستاري وزارت بهداشت هيچ آمار و اطلاعات مشخصي از فارغ التحصيلان پرستاري بيكار در كشور، پرستاران شاغل در بخش دولتي كه به صورت شركتي فعاليت مي‌كنند و نيز پرستاراني كه براي كار به خارج از كشور رفته‌اند ندارد زيرا تهيه برنامه و جمع آوري اطلاعات از پرستاران بودجه مي‌خواهد.
وي اظهار داشت: در حال حاضر 143 دانشكده پرستاري در كشور فعال است و سالانه 7 هزار فارغ التحصيل پرستاري در كشور وارد بازار كار مي شوند، كه مشخص نيست سالانه چقدر از آنها شاغل مي شوند.
وي ادامه داد: تعداد پرستاران شاغل در بخش دولتي در كشور 58 هزار و 204 نفر است و 21 هزار و 570 نفر نيز در بخش خصوصي فعاليت دارند كه با احتساب 58 هزار و 473 تخت فعال در بخش دولتي و 19 هزار و 446 تخت بيمارستاني فعال در بخش دولتي تقريبا به ازاي هر تخت يك پرستار شاغل است در حالي كه اين ميزان بايد به 8/1 پرستار به ازاي هر تخت برسد.
گيوري اضافه كرد: وضعيت پرستاران شاغل در كشور بسيار تاسف بر انگيز است به طوري در بعضي مراكز درماني پرستاران مجبورند 24 ساعت مداوم كار كنند و به علت كمبود نيرو به اجبار آنان را وادار به اضافه كار مي‌كنند، اكثر پرستاران پس از چند سال كار دچار ناراحتي هاي اسكلتي، دردهاي عضلاني، كمردرد و ناراحتي هاي روحي و رواني دچار مي شوند ضمن اينكه بسياري از آنان در معرض خطر ابتلا به ايدز و هپاتيت قرار دارند در حالي وضعيت حقوق و مزاياي آنان چه در بخش دولتي و چه خصوصي به هيچوجه با سختي كار آنها مطابقت ندارد.
وي گفت: مشكلات زيادي براي جامعه پرستاري كشور وجود دارد، هنوز دفتر پرستاري وزارت بهداشت رديف بودجه مستقل ندارد، مديران پرستاري دانشگاههاي علوم پزشكي هنوز جايگاه سازماني تعريف شده ندارند و حقوق آنها حتي از مترون بيمارستانها نيز كمتر است.
گيوري افزود: مهمترين مشكلات جامعه پرستاري عبارتست از سختي كار، پايين بودن حقوق، غير عادلانه بودن كارانه بيمارستانها، نبود تعرفه گذاري خدمات پرستاري، ساعت كار بالا، اجراي قانون خصوصي سازي خدمات پرستاري در بيمارستانهاي دولتي، اجراي ناقص طرح ارتقاي مسير شغلي، استفاده نشدن از پرستاران در بخشهاي توانبخشي و بهداشت و نيز طرح...

.................

جهت دريافت متن كامل،لطفا آن را خريداري نماييد.


مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 1957

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "ماهي دانلود" می باشد.2021-2017 ©

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما