ماهي دانلود

فروشگاه فايل، محصولات دانلودي، آموزش ...

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 39
  • بازدید دیروز : 13
  • بازدید کل : 1249877

پرورش گاو


پرورش گاو

21 صفحه

قابل ويرايش...word

-----------------------------------------------------------

پرورش گاو

مقدمه :

اگرچه در ايران پرورش و نگهداری گاو گوشتی به معنا و مفهومی که در کشورهای خارجی مرسوم و متداول است رايج نيست ولی از آنجا که ممکن است در آينده عده ای به اين کار علاقمند گردند و بخواهند در اين زمينه فعاليت نمايند لازم است که در اين باره مطالبي بيان گردد تا شايد راهنمايي برای اينگونه اشخاص باشد. انچه که در اين فصل عنوان می گردد مبتنی بر اصول جديد دامپروری در دنيای امروز بوده ممکن است با شرايط اطن مرز و بوم صد در صد وفق ندهد. ولی بعضی از قسمتهای آن عملی و بقيه موارد نيز با تغييراتی قابل اجراست.
پرورش گاو گوشتی در اغلب نقاط با استفاده از مراتع و چراگاههای خوب ممکن بوده و مقرون به صرفه می باشد. در ايران نيز بايد اين نکته مورد توجه قرار گيرد و بهتر است کسانی به اين کار مبادرت ورزند که امکان دسترسی آنها به مراتع برايشان فراهم و ميسر باشد.
در ايران در شرايط موجود پروار کردن گوساله های نر نژاد هولشتين کم و بيش رواج يافته اين کار يا به وسيله خود دامپروران توليد کننده شير به عنوان يک کار جنبی عملی می شود يا اينکه عده ای گوساله های مذکور را بعد از, شير گرفتن خريداری و آنها را تا 10 الی 12 ماهگی پروار کرده و سپس عرضه می نمايند.
انتخاب گاوهای گوشتی
قبل از شروع به کار و ايجاد گله گاوهای گوشتی بايد در انتخاب اينگونه گاوها بصير بود و کليه خصوصياتی را که قبلاً درباره گاوهای پرواری ذکر گرديد به خاطر داشت زيرا اساس کار و موفقيت بعدی مربوط به همين مسئله می باشد. اين گاوها در درجه نخست بايد پيش رس باشند بدين معنی که در کوتاهترين مدت به حداکثر رشد و نمو خود رسيده زود فربه و چاق شده و نهايت استفاده را از اغذيه بنمايند. در موقع خريد بايد به شکل و هيکل حيوان و اندام و جثه دام و بالاخره جنس و سن آن کاملاً توجه شود و کليه مزايا و محاسن مربوط به استعداد پرواری در نظر گرفته شود.
گاوهای گوشتی اصولاً دارای بدنی پر رشد و کپل و ران و سرين آنها کاملاً عضلانی بوده در صورتی که سر و گردن و...

.........................

جهت دريافت متن كامل،لطفا آن را خريداري نماييد.


مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 1633

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "ماهي دانلود" می باشد.2021-2017 ©

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما